Defenders of RockDokken, Kingdom Come; A38, 2007. szeptember 29.A LiveSound egyre szimpatikusabb. Olyan koncerteket hoznak ide nekünk – most már bátran mondhatjuk – rendszeresen, hogy a hard rock, a heavy metal, és a progresszív zenék szerelmeseinek tényleg egy szavuk sem lehet. Szeptember 29-én a ’hajmetál’ nagy alakja, Don Dokken volt műsoron, előtte, de szintén headliner státuszban pedig a nem kevésbé ismert német Kingdom Come volt felelős a hajó lendületbe hozásáért a Defenders of Rock turné magyarországi állomásán. Mikor leértem, épp kezdődött a Kingdom Come előadása, és azt kellett megállapítanom, hogy ezúttal egész kellemes méretű közönség verődött össze, amely nem és életkor szerint is egész nagy diverzitást mutatott, azaz egész fiataloktól az idősebbekig sokféle korosztály képviseltette magát, és szép számmal akadtak rocker hölgyek is a hallgatóság körében. A zenekarról meg az derült ki rövid idő alatt, hogy bizony elég jó formában van, a Lenny Wolf vezette négyes legalább annyira élvezte a bulit, mint nézőik. Mivel külön ritmusgitáros nélkül jöttek, Lenny az érzelemteli éneklés és a poénkodás mellett nem ritkán gitározott is, vastagítva a hangzást valamelyest. Frank Binke basszusgitáros mint az őrült tépte a húrokat, bár azért van még hova igyekeznie, ha utol akarja érni az ezen a téren behozhatatlannak tűnő előnyre szert tett Geezer Butlert. Lenny balján a kopasz Eric Förster pengetett, az ő teljesítményéről megoszlanak a vélemények, nekem komoly bajom nem volt vele, igaz, nem is annyira figyeltem rá Lenny mellett. A legnagyobb elismerés részemről talán a dobos Hendrik Thiesbrummelnek jár, aki gyakran open hand technikával adta a ritmust, lehetővé téve, hogy jobb karjával látványos mozdulatokkal színesítse a programot. Fő tevékenysége mellett nem restellt vokálozni se, sőt, pl. az Ain’t Crying For The Moon album lírai címadó dalában éppenséggel billentyűzött. Lírai oldalon természetesen ott volt még a kihagyhatatlan, bluesos What Love Can Be, legalább annyira érzelmekkel teljesen, mint a bő évtizedes koncertfelvételen. Azért a jellegzetesen zeppelines nóták voltak túlsúlyban természetesen, amilyen pl. az igazi monster riffel büszkélkedő Get It On, szintén az Ain’t Cryingról. Közben Lenny felelevenítette a régi időket, amikor még csak rajongóként, zenehallgatóként ismerte Dokkent, hogy pár évvel később már együtt turnézzanak, akárcsak most, 2007-ben. A végén persze volt ráadás, közönséghergelés, ami csak egy tisztességes bulihoz hozzátartozik. Kifejezetten örömöt okozott egy olyan nótát is hallani, amilyen a Do You Like It. A Kingdom Come olyan hangulatban hagyta ott a helyiséget, amit nem lett volna nehéz elrontani. |