2012. március 2., péntek, 10:57
Trainingspot Társulat : Új Hídavatás
Trainingspot Társulat : Új Hídavatás
2012.03.11 20.00
Szereplők:
Balogh Péter, Bagaméry Orsolya / Jobbágy Kata,
Benya Katalin / Vig Ágnes, Boros Ádám / Árvai Péter, Bora Levente,
Gál Bettina, Gallatz Imre, Németh Eszter, Manyasz Erika / Király Kriszta,
Mesés Gáspár / Takács Ádám, Solténszky Ráhel
Közreműködik: a Dráma Szutra zenekar
Jobbágy Kata – ütőhangszerek, beatbox
Pap Gábor – gitár, fuvola
Rózsa István – tuba
Wizner Balázs – trombita, gitár, zeneszerzés („Üdvözlet az égből”)
Németh Eszter – zongora
Koreográfus: Vig Ágnes
Dramaturg: Szőllősi Mátyás
Fény: Solymos Tamás
Asszisztens: Völgyi Nauszika
Produkciós vezető: Knuth Barbara
Konzultáns: Solténszky Tibor, Tóth Miklós
Zeneszerző-rendező: Pap Gábor
2010. november 15-én átadták a Margit hidat a forgalomnak. Átadták, de fel nem avatták. A készülő előadás a jelen időnek e vákuumában, átadás és avatás között egy új, egy másik „hídavatásra” tesz kísérletet. Nem volt nehéz megtalálnunk Arany János 1877-ben írott balladájának mai megfelelőit: a híd építésében részt vevő vállalkozót és könyvelőjét, az ügyeskedő brókert, a médiakarrierről álmodozó vidéki lányt, a fiatal nőgyógyászt, a korrupttá váló rendőrt, a művészi pályájukat feladó zongoristát és balerinát, valamint akikkel nem nagyon törődnek a többiek: egy kamaszlányt és a félbolond nagymamáját. Ők valamennyien egy hídról zuhanó, lét és nemlét határán lebegő fiatalember különös látomásában tűnnek fel előttünk. Bár a minden középiskolás által ismert ballada megzenésítése, Arany János szándékaihoz híven, haláltáncként csendül fel, a produkció mégis inkább ébresztőt kíván fújni: szó szerint a zene nyelvén, a hangzó világ eszközeivel arra hív, hogy dugjuk ki fejünket a vízből és próbáljunk meg rálátást teremteni saját életünkre, múltunkra, jelenünkre, jövőnkre..
A Trainingspot Társulat fiatal művészei egyedi beavató színházi foglalkozásra hívják a nézőket az előadást követően, melyben személyesen ismerkedhetnek meg azzal a színházi formával, melynek építő köveit az országban immár több helyszínen alkalmazott dramatikus zenei gyakorlatok adják. Valamennyi gyakorlat közös jellemzője, hogy különleges zenei képzettség nélkül is művelhető, élvezetes játék és tapasztalat. Ráadásul a közösen teremtett hangokról bebizonyosodhat, hogy akár történetek elmesélésére, drámai helyzetek teremtésére is alkalmasak…
. Ha még nem regisztráltál, akkor